1 Mart 2013 Cuma

The Good the Bad ve Çirkin


BAD

bir de gündüz başlar günün ortasında
ki vapur güzel hadise,
düşünsene birileri şarkı söylüyor ve sen denizin üstündesin
rüzgar kararlı bir erkek çoçuğu gibi diretir yüzüne
yüzünde yürüyen bütün karıncalar
ellerin de açan bütün cinayet çiçekleri
bu manzara sanki yok olmanın dayanılır hafifliği
ki deniz kutsal hadise.



GOOD

bir de gece vardı değil mi ?
hani bazı yollardan dönülemeyen geceler,
sonu trenle biten yolculuklar ,
sonu belediye otobüslerinde gelen kalp krizleri,
karanlık ne kadar çok şey anlatıyor
kapımda ki bütün katilleri görebiliyorum,
ellerinde çiçek yok hiç birinin
ve bu hiçbir cinayeti masum kılmaya yetmez
masum cinayetler işleyelim diyorum

Tanrı ortak olmasın hiçbirine.


UGLY


O yolu bir kere daha yürüyelim
düşünelim sonra ,
yaşamaya yetecek kadar günah işledik mi diye ?

kaldırım taşları diyorum kaldırıp atsa bizi
en yakın otele,
şeytanı da atlatırsak uyuruz sabaha kadar
sinema sanat bahane sokak deniz bahane,
uyuruz telefonları da kapatırız belki,
yeryüzünde kimsenin ulaşamayacağı bir otelde
biz birbirimize ulaşmış oluruz
bir gece için atılmış tüm imzalar tarihe gömülür

Tanrı gülümser bize pencere açıksa eğer.


Ellerimi beline götüren rüzgar
öyle yavaşlatıyor ki geceyi
beşikte sallanan bir bebek
uyanıp kundaklamak istiyor bütün şehri
korkma bütün şehir uyuyor,
bütün sokak kedileri sahipli,
ama benim gidesim geldi şimdi
yangına geç kalan bir itfaiye tedirginliği bu
yada bir ambulansın altında ezilmek gibi
ve ne tesadüf bütün hastaneler aşırı milliyetçi
kan vermek isityorum ben kan
alkol var kanımda yeterince merak etme doktor.

Ah  derdimi muhafazar kitleye anlatacağım
hitap şeklim yeterince ilahi,
sana
ah diyemiyorum Tanrı yanlış anlar diye
sonuçta o da oğlunu çarmığa gerdi.
her seferinde beni çarmığa geren bir gülümseme.
her bakışın ellerime vurulmuş kör paslı çivi
Olmak mı Meryem oğlu yeryüzünde
bana göre değil.




zaman burdan bakıldığında ne kadar sonsuz
ve yanına geldiğimde ne kadar geçici.
uçucu biraz da zehirli bir kelebek gibi
kanatlarında kalp krizleri .






a.nebi demirtaş şubat 27 / 13 casablanca

Hiç yorum yok: